Project 1 | Webshop Leuk Houtje
Voor de verkoop van hun gepersonaliseerde houtbewerking had Leuk Houtje een webshop nodig. Ik mocht deze voor hun ontwerpen en ik denk dat we samen een tof resultaat hebben bereikt. De website is overzichtelijk, maar voelt huiselijk aan met de natuurlijke kleuren.
Je kan direct vanaf de site je gewenste producten bestellen, dus neem zeker eens een kijkje naar het aanbod via de link op de banner hieronder.
De gehele website is gemaakt in de Wix-omgeving, waar ik zelf langer bekend mee ben door onder andere deze website.
Aan de hand van dit mooie project heb ik veel mogen leren. Nog niet eerder had ik een webshop gemaakt, dus de leercurve was groot. Nu het resultaat daar is ben ik erg blij met wat we hebben samengesteld!
Project 2 | Musicalscript & illustraties Next Step
Als onderdeel van een groot project in het derde jaar van mijn opleiding heb ik een afscheidsmusical geschreven en geïllustreerd. Het gaat over een havo-klas die op kamp gaat en allerlei obstakels tegenkomt. De ene keer is er brand en de andere keer zijn de banden lek gestoken. Ze komen erachter dat ze de hulp nodig hebben van professionals. En laten dat nou net allemaal oud-vmbo'ers zijn.
Het idee met dit project was om een maatschappelijk probleem te verhelpen. Met Next Step proberen we de kinderen weer trots te laten zijn op hun vmbo-advies!
Een opdracht vanuit school.
Next Step
Project 3 | Magazine WorldTour
Een magazine om iemands reis over de wereld te herinneren. Kris reisde de hele wereld over en kwam uiteindelijk in Nederland terecht. Hier heb ik een mooi magazine over gemaakt met daarin een eigen fotoreportage van hem.
Neem hieronder eens een kijkje naar het ontwerp en de foto's!
WorldTour
Een opdracht vanuit school.
Dit magazine is een uitgeving van het fictieve blad 'WorldTour', waarin elke week verhalen van personen worden verteld die de hele wereld over zijn gereisd in hun leven. Neem eens een kijkje!
Project 4 | Poster-ontwerp Armoedefonds
Voor een schoolopdracht was het aan mij om een tweetal posters te ontwerpen voor een actie van het Armoedefonds om menstruatie-armoede te verhelpen. Deze zijn niet echt gebruikt door het Armoedefonds en zijn slechts in opdracht van mijn school gemaakt.
Armoedefonds
Een opdracht vanuit school.
De posters moesten informatief, aandachtstrekkend en sturend zijn voor de kijker. Het doel van de campagne was om geld binnen te halen voor mensen die leven in armoede, met de focus op menstruatie-armoede. De posters gebruiken de huisstijl van het Armoedefonds, samen met wat persoonlijke elementen.
Project 5 | Logo-ontwerp Green Thread
Ik vroeg ChatGPT om voor mij een opdracht te bedenken. De chatbot gaf mij vervolgens de taak om een logo te maken voor een fictief kledingmerk die moderniteit en duurzaamheid uit wil stralen. Het moest de naam 'Green Thread' krijgen. Zie hieronder het resultaat!
Het logo van Green Thread moest duurzaamheid uitstralen, terwijl het toch ook moest laten zien dat het kledingmerk streeft naar kwaliteit en elegantie. Zo kwam de elegante jurk samen met het groene blad, als beeldspraak voor duurzaamheid. Dit alles gecombineerd met een modern lettertype, om zo het jongere publiek aan te trekken.
De tagline 'Sustainably stylish' zegt perfect waar het merk voor staat en spreekt de jonge, duurzame doelgroep goed aan.
Hieronder zie je alle logo's die ik zelf heb gemaakt en bedacht. Je ziet onder andere logo's van Gucci, Fanta en een enkel nooit eerder getoond logo!
Amazon: Dit logo straalt alles uit wat je als team uit wil stralen. Het aggressieve lettertype in combinatie met de vorm van de Amazon-smile uit het originele logo is perfect voor dit merk.
Meta (Facebook): Een merk dat iedereen kent en dus herkenbaar moet blijven. Met de kleuren van het originele logo en een mascotte gecreëerd vanuit ditzelfde logo, weet iedereen dat dit Meta's team is!
NASA: In plaats van de space-race is dit team nu bezig met de online-race. Dit logo is de combinatie van het moderne en het originele logo van de ruimtevaarts-organisatie. Hiermee vertellen we het verhaal van het merk en het geeft vele mogelijkheden voor de branding!
Gucci: Van fashion naar gaming, een hele stap. Toch bied Gucci de kans om luxueus de top van de gaming-community te bereiken. Met de twee G's omgedraait tot GG (Good Game), is dit het perfecte gaming-logo voor dit merk.
Fanta: Zoals Red Bull in de Formule 1, wil ook Fanta haar eigen team. Ze blijven zo dicht mogelijk bij hun originele logo, zodat ze zo herkenbaar mogelijk blijven.
McDonald's: Dit grote merk besluit naast hun heerlijke eten ook een supergoed e-sports team op te richten. En hun games zijn "finger lickin' good", net als dit logo dat precies past bij hun huisstijl!
Project 7 | Poster- en logo-ontwerp Olympische Spelen
Wat als we binnenkort weer een keer de Olympische Spelen mogen verwelkomen in Nederland? Om die mogelijkheid vast voor te zijn heb ik alvast een logo en een poster gemaakt! Neem eens een kijkje en vergeet ook niet de Instagram-post te bekijken door op de banner hieronder te klikken!
Omdat Nederland zo'n cultureel land is met een rijke historie, heb ik besloten om de stijl van een beroemde kunstenaar te gebruiken. De stijl van Piet Mondriaan zie je goed terug in het ontwerp van de poster hieronder.
Het logo daarentegen is juist wat moderner, om zo de oudheid van Nederland te verbinden met de huidige tijd. Zo zien we een modern lettertype en een simpel icoon in de vorm van een tulp, wat verwijst naar onze plek in de wereldeconomie en de tulp is tevens ons nationale logo.
Hoe verder?
Ben je overtuigd of wellicht zelfs geïnspireerd? Aarzel dan niet en neem contact op met J. de Bruin Media! Ik help je graag met het maken van een branding die precies bij jouw (nieuwe) bedrijf past.
Vergeet uiteraard ook niet onze andere categorieën te bekijken voor meer portfolio-materiaal!